Jančura původně plánoval v tuzemsku provozovat kromě regionálních vlaků, které objednávají kraje, pouze vlastní nedotovaný spoj HighJet mezi Prahou a Ostravou. "Máme ale obavu z toho, že ministerstvo dopravy chce nově dotovat také EC (EuroCity) a IC (InterCity) vlaky, což jsou vedle Pendolina naši přímý konkurenti. Jejich dotování by náš projekt ohrozilo. Pokud bychom my dostali dotaci asi 130 korun za kilometr, tak by naši zákazníci mohli jezdit za jednu korunu," řekl Jančura.
České dráhy nyní dostávají na dálkovou dopravu dotaci 3,7 miliard korun, která by se podle Jančury mohla navýšit až na 5,7 miliard. Student Agency by podle něj provozovala stejné spoje za cenu o 20 až 30 procent nižší. Po navýšení dotací by rozdíl činil až polovinu, dodal Jančura.
Navýšení dotací na dálkové spoje podle Jančury souvisí s letošním finančním požadavkem Českých drah, kterým se na regionální spoje objednávané kraji nedostávají zhruba tři miliardy korun. Výpadky ještě předloni financovaly z peněz nákladní dopravy, to však jejím vyčleněním do samostatné společnosti ČD Cargo na konci roku 2007 skončilo.
"Kraje ale na navýšení úhrad ztrátové regionální dopravy nemají peníze. Podle posledních informací dráhy nakonec slevily ze svých požadavků a spokojí se s loňskými částkami. Nemusí se totiž bát, že by kraje začaly hledat levnější dopravce," řekl Jančura. Podle něj lze regionální spoje s novými vlaky provozovat za nižší cenu, než dráhy pro letošní rok požadovaly, ale za vyšší, než kolik kraje platily doposud. Navýšením dotací na dálkové spoje tak dráhy podle Jančury částečně pokryjí ztráty z regionálních spojů.
Student Agency hodlá v nejbližší době vstoupit i na regionální železnice. Tendr na provozovatele již letos vypsal například Liberecký kraj, Student Agency podá nabídku do poloviny května. Pokud Jančurovy vlaky RegioJet v tendru uspějí, mohly by se na kolejích objevit od změny jízdních řádů v prosinci 2011.