"Je těžké tvrdit, že světový trh s automobily vykazuje známky oživení, když trhy ve Spojených státech a Evropě zůstávají slabé," řekl I. Dodal však, že Čína, Indie a Brazílie by si měly vést lépe než ostatní trhy díky vládním opatřením na podporu prodeje, stoupajícím osobním příjmům a rychlejšímu hospodářskému oživení.
Hyundai podle něj hodlá zvýšit svůj podíl na těchto trzích. Chystá proto specifické modely pro Čínu, plánuje uvedení nových modelů na indický trh a vyvíjí malé automobily s pohonem na etanol pro Brazílii, píše agentura Reuters.
Představitelé automobilky podle listu Financial Times tvrdí, že současná ekonomická krize jim přinesla příležitost ke zvyšování podílu na světovém trhu. "Je to pro nás velká příležitost, abychom přiměli zahraniční spotřebitele zařadit automobily Hyundai na nákupní seznam," řekl podle listu jeden z představitelů podniku.
Poradenská společnost CSM Worldwide v lednu předpověděla, že celosvětový prodej automobilů letos klesne zhruba o osm procent na 56,8 milionu vozů. V příštím roce by ale měl stoupnout téměř o sedm procent na 60,8 milionu vozů. Poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry.
Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. Společnost loni v listopadu oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. V letošním prvním čtvrtletí zde vyrobila zhruba 20.000 vozů.
V celém letošním roce plánuje Hyundai v Nošovicích vyrobit asi 160.000 automobilů, což je o 25.000 méně, než původně předpokládal. Loni od zahájení výroby 3. listopadu do konce prosince vyrobil asi 12.000 vozů.