ČTÚ do současnosti podle mluvčí Dany Makrlíkové řešil tři podněty, které se zdražení u T-Mobilu týkají. Jedno z podání úřadu zaslala advokátka Gabriela Milotová, která podle svých slov chystá v nejbližších dnech odeslat stížnosti další zhruba stovky klientů.
Podle zákona o elektronických komunikacích musí operátor vyhovět žádosti o ukončení smlouvy bez dalších sankcí v případě, že podstatně zhoršil smluvní podmínky. Podle Milotové zdražení zpráv jednoznačné zhoršení podmínek představuje. Podala proto podnět k zahájení správního řízení s T-Mobile pro porušení zákona a dále návrh na určení, zda smlouva s operátorem platí.
"Změna ceny SMS odesílané na zahraniční čísla může být sice vnímána jako zhoršení podmínek účastníka, nicméně vzhledem k malé míře využívání této služby a minimálnímu dopadu navýšení ceny mezinárodní SMS ve vztahu k celkové útratě za komunikační služby u drtivé většiny našich zákazníků není možno takovou změnu hodnotit jako změnu podstatnou," oponovala mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Dodala, že operátor dostal několik výpovědí a všechny zamítl.
"Pokud navíc daný zákazník odeslal v posledních třech měsících pouze jedinou mezinárodní SMS, je třeba jeho požadavek na ukončení účastnické smlouvy z důvodu změny ceny mezinárodních SMS považovat za zjevně neoprávněný," dodala Kemrová.
V současnosti začíná cena odesílaných SMS do zahraničí ze sítě T-Mobilu zhruba na jedné koruně. Ke stejnému kroku přistoupila již v loňském roce konkurenční Telefónica O2, která si také účtuje stejnou částku. Nejlevnější SMS do zahraničí tak bude mít Vodafone, který si podle vyjádření firmy bude i nadále účtovat 1,19 respektive 1,79 Kč podle zvoleného tarifu.
Měsíčně zákazníci T-Mobile odešlou zhruba čtyři miliony zpráv do zahraničí. Tuto službu loni využilo 336.000 zákazníků. T-Mobile je s 5,4 milionu zákazníků největším tuzemským mobilním operátorem.