V samotném Japonsku by měla výroba podle listu činit pouze 2,8 milionu vozů. Poprvé za více než 30 let by se tak dostala pod tři miliony vozů. To je úroveň, kterou Toyota považuje za nezbytnou pro udržení současné stálé pracovní síly v Japonsku. Toyota doma nepropouštěla zaměstnance na plný úvazek od roku 1950, napsala agentura AP.
"Údajný plán (světové) výroby se zdá být do značné míry v souladu s očekáváním," upozornil analytik Jošihiko Tabei ze společnosti Kazaka Securities. "Domnívám se, že výroba 2,8 milionu vozů v Japonsku přesáhne poptávku," dodal.
V březnu se celosvětová výroba společnosti Toyota meziročně propadla o polovinu na 434.179 vozů. Poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů.
Toyota v loňském roce v celosvětovém prodeji automobilů poprvé předstihla amerického konkurenta General Motors, který vládl světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století. Vedoucí pozici Toyoty ale nyní ohrožuje německá automobilka Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto.