Vláda před dvěma lety slibovala, že do mistrovství bude mít Polsko 3000 kilometrů nových silnic a dálnic. Letos plán zkrátila o 1000 kilometrů. Odborníci ale míní, že ani to se nepodaří splnit, protože stát má problémy s vykupováním pozemků.
Nejvyšší kontrolní úřad nyní vydal zprávu, podle které si polská vláda dobře radí se stavbou stadionů, ale mnohem horší je to s budovou silnic, modernizací železničních tratí a rekonstrukcí vlakových nádraží. "Navíc se stále ještě neví, kolik Euro 2012 bude stát," uvedl ředitel úřadu Jacek Jezierski. "Vláda nemá ani plán, z jakých zdrojů bude investice financovat," dodal.
Odborový svaz dopravců je přesvědčený o tom, že klíčové investice, kterými je dokončení dálnice A2 z Poznaně do Varšavy a stavba dálnice A4 z Krakova k hranicím z Ukrajinou, nebudou dokončeny na čas. "Vláda chce zachránit situaci, proto je v podmínkách výběrového řízení na dodavatele staveb zapsáno, že silnice má být předána do provozu na tři týdny, kdy bude v Polsku a na Ukrajině mistrovství, pak může být znovu uzavřena," vysvětlil Adrian Furgalski ze svazu. "To připomíná dobu komunismu, kdy se před příjezdem politických špiček malovala tráva na zeleno. Teď budeme otvírat silnice a pak je zase zavírat a dlouhá léta dokončovat stavby," kritizoval vládní plán Furgalski.
Za nereálný považuje vládní plán i Dariusz Slowiński ze stavební firmy Strabag Polska. Koncern prý podá nabídku ve výběrových řízeních na všechny úseky silnic, ale musí nejdřív zjistit, co vláda míní pojmem "průjezdnost cest".
Čeští fanoušci, kteří pojedou například na zahajovací utkání do Varšavy autem, se mohou těšit, že dálnice A1 od hranic v Českém Těšíně až do polského hlavního města by měla být až na krátký úsek za Katovicemi dokončena v termínu.