Firmy dávají nižší prodeje do souvislosti s chladnějším počasím a delší zimou na začátku roku i nástupem hospodářské krize. Podle jednatele společnosti Suzamoto Jakuba Šebesty letos převážily při nákupech nových strojů platby v hotovosti nad úvěry a leasingem. "Na tom je vidět, že lidé jsou opatrnější, bojí se, že přijdou o práci a podnikatelé mají méně zakázek," dodal.
Na začátku roku se motocykly, stejně jako nové vozy, prodávaly za nejnižší ceny v historii a lidé tak mohli ušetřit až desítky tisíc korun. Dovozci vyprodávali skladové zásoby z minulého roku, které nakoupili při výhodném kurzu eura a japonského jenu vůči koruně. V březnu pak oznámili kvůli oslabující české měně zdražení průměrně kolem deseti procent. Například vlajkový supersportovní motocykl Hondy CBR1000 RR FireBlade od dubna stojí 369.900 korun, tedy o 30.000 Kč více než v březnu.
Mezi novými motocykly si nejlépe vedla Yamaha, která prodala 275 strojů, následuje Honda s prodejem 254 motocyklů a Suzuki s odbytem 247 motocyklů. Japonské značky ve stejném pořadí dominovaly i v dovozu ojetin. Počty dovážených těchto renomovaných značek byly proti novým motocyklům zhruba dvojnásobné.
Nejvíce motocyklů se prodalo ve Středočeském kraji na který připadá 16,5 procenta prodaných strojů, následuje Praha s podílem 14 procent a jižní Morava s desetinovým podílem. Nejvíce se prodalo motocyklů s objemem válců mezi 500 a 800 ccm, které tvořily 11 procent trhu.
Loni se v Česku prodalo 27.222 motocyklů, což představuje meziroční nárůst o devět procent.