V celoročním sezonně upraveném přepočtu se prodalo 9,32 milionu osobních a lehkých užitkových vozů, což bylo půl milionu pod očekáváním analytiků. Bylo to také horší než v březnu, kdy se v celoročním měření prodalo 9,86 milionů vozů. Celoroční tempo prodeje je jedním z pozorně sledovaných ukazatelů ekonomické aktivity v USA.
Prodej aut na americkém trhu sráží již rok a půl ekonomická recese a finanční krize, která odrazuje zákazníky od nákupů a firmám působí těžké problémy. Manažeři některých výrobců však již na trhu vidí známky stabilizace. "Jsou tu známky toho, že propad prodeje se blíží ke konci," řekl generální manažer americké pobočky největší japonské automobilky Toyota Motor.
Největší propad v dubnu zaznamenal Chrysler, který se právě tento týden uchýlil pod bankrotovou ochranu před věřiteli. Chrysleru spadl prodej o plných 48 procent. Následovaly jej japonské firmy Toyota a Nissan s poklesem v tempech 42 a 38 procent.
Odbyt vozů GM klesl o 34 procent. Nejvíce se z domácí "velké trojky" dařilo Fordu, který sází na vlastní restrukturalizaci a chce se obejít bez státní pomoci. Prodej vozů Ford klesl o 32 procent a firma získala vyšší podíl na trhu zejména na úkor Chrysleru a japonských výrobců.
Z velkých prodejců se nejvíce dařilo Hondě, jejíž prodej klesl jen o 25 procent. Skupina Volkswagen, jejíž podíl na americkém trhu je zhruba jen dvě procenta, také získala, protože odbyt jejích aut klesl o 14 procent, stejně jako prodej korejské skupiny Hyundai.