Bombardier dodává komponenty pro vlaky pařížského metra nebo regionální vlaky pro německé a francouzské dráhy. Společnost, která ještě před deseti lety vyráběla nákladní vagony, se nyní soustředí na oblast osobní dopravy. V posledních letech masivně investuje do modernizace a rozvoje a ročně zvyšuje výrobu o 20 až 30 procent. Rozvoj společnosti s 850 zaměstnanci nezabrzdila ani krize. "Hlavně Francie investuje do rozvoje infrastruktury a nakupuje nové vlaky," řekl Maděra.
Podle člena představenstva Martina Brože krize podniku i pomohla. "Měli jsme v posledních letech velké problémy obsadit místa svářečů, teď je zájem mnohem větší," řekl Brož. Bombardier má vlastní svářečskou školu, kde si lidi rekvalifikuje a školí. "Jen deset až 20 procent těch, kdo do kurzu nastoupí, ale v podniku vydrží," poznamenal. Firma v letošním roce přijme kolem 110 lidí, z nichž většinu budou tvořit právě svářeči. Podnik nabírá také lakýrníky a další profese, protože už na konci roku vyjedou z českolipského závodu první vlaky i s okny a kompletním lakem.
Bombardier je jedním z mála podniků na Českolipsku, které v současné hospodářské krizi nepropouštějí, ale naopak lidi nabírají. Podobně nabízí nová pracovní místa pro 200 lidí také českolipský výrobce autosedaček Johnson Controls, který ale v minulých měsících zaměstnance propouštěl. V současné době připadá v regionu na každé volné místo 20 nezaměstnaných. Podle mluvčí úřadu práce Marcely Ottové je zvyšování výroby v Johnsnu výsledkem zavedení šrotovného v Německu. "Máme jen obavy, že to nebude mít dlouhé trvání," řekla ČTK Ottová. V Libereckém kraje je nejvyšší nezaměstnanost právě na Českolipsku. Bez práce tam bylo na konci března 6800 lidí a míra nezaměstnanosti překročila 12,3 procenta. I v dubnu nezaměstnaných přibývalo, čísla však zatím nejsou k dispozici.
Českolipská firma je součástí nadnárodní skupiny Bombardier, která je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. V česku firma investovala v minulých letech desítky milionů korun do modernizace a rozšíření závodu. Díky tomu i objem výroby roste. V roce 2007 uskutečnila zakázky za 1,136 miliardy korun, meziročně tak tržby firmy vzrostly téměř o třetinu. Hospodaření tehdy skončilo ziskem 133 milionů korun, když rok před tím firma vytvořila zisk téměř 47 milionů. Loňské výsledky nejsou k dispozici, podle Maděry jsou ale na úrovni roku 2007.