Energetickou spotřebu výrobku by podle návrhu měly uvádět veškeré reklamní materiály k danému výrobku, tedy i technická propagační literatura, jako jsou příručky a brožury výrobce. Se zavedením povinnosti uvádět v reklamních materiálech stejné informace o spotřebě jako na energetickém štítku ale nesouhlasí například český europoslanec Jan Březina, který je stínovým zpravodajem celé směrnice ve Výboru pro průmysl, výzkum a energetiku.
"Důrazně jsem před tímto postupem varoval, bohužel se ostatní frakce proti nám spojily. Výrobcům a prodejcům musí být ponechána svoboda rozhodnout se, jaké informace o výrobku v reklamních materiálech uvedou," uvedl Březina. ČTK nicméně řekl, že směrnice o informování ohledně energetické účinnosti výrobků je celkově pozitivní.
EP dnes odhlasoval též změny v označování výrobků, co se samotných energetických štítků týče. Poslanci chtějí, aby nově nesly štítky s energetickými údaji i výrobky pro komerční a průmyslové využití spotřebovávající energii. Patří mezi ně například chladírenské místnosti, mrazicí boxy nebo prodejní automaty. Štítky by měla být v budoucnosti označena například i okna nebo izolační materiály. Ty sice samy elektřinu nespotřebovávají, zato ovlivňují celkovou spotřebu energie, respektive energii šetří.
Poslanci dnes také doporučili, aby členské státy zavedly sníženou daň z přidané hodnoty na materiály a komponenty, které zlepšují energetickou účinnost. EP též vyzval, aby orgány veřejné správy napříč unií nakupovaly výrobky nejvyšší třídy energetické účinnosti a v každém případě pouze ty produkty, které splňují minimální kritéria pro energetickou účinnost. Tato podmínka by se měla vztahovat na všechny zakázky v hodnotě alespoň 15.000 eur (asi 400.000 Kč).