Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla se začíná projevovat změna zákona o DPH, která od dubna umožňuje firmám pořídit si osobní vůz s odpočtem daně. Do té doby to bylo možné jen u užitkových aut.
Podíl firemních zákazníků se v dubnu zvýšil na 49 procent proti březnovým 20 procentům. Zároveň poklesl podíl mini a malých vozů, které firmy příliš nekupují, na 40 procent. Loni to bylo 60 procent. Dovoz ojetých osobních aut se snížil o 43 procent.
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla i přes 14procentní pokles Škoda Auto, která prodala 12.791 aut. Následuje Ford s růstem o 36 procent na 4413 vozů a Renault, který prodal 3556 automobilů, tedy o pětinu více, než loni.
Prodej ve všech ostatních kategoriích poklesl. Největší snížení se projevilo u kategorie lehkých užitkových aut, která po přesunu zájmu firem k osobním vozům zaznamenala v dubnu propad o 73 procent, za první čtyři měsíce pak o 49 procent na 10.774 vozů. Registrace nákladních automobilů klesly o polovinu, autobusů o 38 procent a motocyklů o desetinu.