E.ON si od novinky slibuje zjednodušení fakturačního systému, ale i úspory na nákladech za zasílání papírových vyúčtování. Jak velké budou, mluvčí nedokázal odhadnout, neboť zatím není jasné, kolik zákazníků k placení s využitím e-faktury přejde. "Do konce léta uvidíme, jaký finanční efekt to přinese," uvedl.
Službu mohou využívat zákazníci, kteří mají aktivované internetové bankovnictví Servis 24 České spořitelny. Stačí, když do něj zadají variabilní symbol, pod kterým jsou evidováni u firmy E.ON. Banka ještě týž den upozorní dodavatele elektřiny, že si její zákazník službu aktivoval. "Je to v současné době nejmodernější způsob úhrady faktur, nemluvě o šetrnosti celého systému k životnímu prostředí," uvedl předseda představenstva E.ON Energie Michal Šafář.
Služba funguje tak, že faktury, které klient dostával poštou, jsou po aktivaci služby e-faktura zasílány pouze elektronicky přímo do internetového bankovnictví Servis 24 a klient, který nemá pro platbu faktur nastaveno inkaso nebo jiný způsob úhrady, jednoduše zaplatí fakturu přímo ve svém internetovém bankovnictví potvrzením automaticky předvyplněného platebního příkazu.
Podobné služby jsou běžné ve vyspělých zemích. Nejrozšířenější jsou ve Skandinávii, Belgii a Švýcarsku. Česká spořitelna, se kterou energetická firma e-fakturu spouští, má asi 900.000 klientů internetového bankovnictví, nejvíce z tuzemských bank. Stejný způsob placení faktur nabízí od loňského září i společnost ČEZ.
Český E.ON patří do německého koncernu E.ON Energie AG, který je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě. Plynem a elektřinou zásobuje asi 15 milionů zákazníků. V Česku elektřinu E.ON dodává 1,4 milionu zákazníků na jihu Čech a Moravy, přičemž 88 procent tvoří domácnosti. Firmě tak patří pětinový podíl na trhu. Na jihu Čech E.ON ještě zásobuje plynem 110.000 zákazníků.