Celkový objem peněz, které Home Credit od ledna do března českým spotřebitelům v této oblasti poskytl, se ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 zvýšil o 272 procent.
"Znovu začíná platit: Co Čech, to kutil; lidé vědí, kde se dá ušetřit. Ve větší míře teď začali sami opravovat své byty a domy, zvelebují zahradu. Prodej domácího a zahradnického nářadí, zahradnických nástrojů a zboží pro drobné stavební práce v interiérech, které poskytujeme českým spotřebitelům na splátky, překonal naše očekávání," uvedl obchodní ředitel Home Creditu Vojtěch Ščevík.
Kvůli krizi se teď lidé podle něj mnohem častěji spoléhají při drobných opravách domu či bytu pouze na sebe. Zákazníci teď nejčastěji vyhledávají v regálech obchodů pro kutily a řemeslníky vrtačky, svářečky, obklady, šroubováky, stavebniny nebo pily. Průměrný nákup na splátky zůstal ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku 13.000 korun.
V případě, že se Češi rozhodnou investovat do zvelebování bydlení více peněz, pořizují si častěji než jindy krbová kamna a pece. K nim nakupují štípače dřeva, což prý svědčí o snaze ušetřit peníze na energiích za topení. Hitem letošního jara na českých zahradách jsou turbo grily a křovinovače. Důležitá je pro české spotřebitele i ochrana majetku. Prodej zabezpečovacích zařízení, bezpečnostních zámků a alarmů vzrostl proti prvnímu čtvrtletí 2008 o více než 15 procenta.
Podobná je situace na Slovensku. Prodej na splátky s Home Creditem se tam rovněž nejvíce zvýšil u nářadí a stavebnictví. Proti Čechům ale východní sousedi mnohem více investují do úspory topení nákupem plynových kotlů, nahrazují staré podlahy novými laminátovými a obkládají koupelny.