Architekt Petr Parolek dal terminálu futuristickou podobu motoru proudového letadla. Cestující jím mohli procházet od února, kdy Úřad pro civilní letectví vydal povolení k jeho předčasnému užívání. Teď jsou už v hale k dispozici veškeré služby, které výrazně zkvalitní jak odbavování, tak dobu čekání na odlet. "Kromě odbavovací části jsou umístěny v terminálu prostory pro komerční účely. Místo tady našly prodejny i restaurace," uvedl Černý.
I přes krizi se letišti podařilo v první čtvrtletí letošního roku udržet tendenci růstu počtu odbavených cestujících. Terminálem jich prošlo 10.877, což představovalo meziroční nárůst o 0,8 procenta. Není ale jisté, jestli se růst udrží i v letní sezoně, která je pro letiště nejzajímavější. Cestovní kanceláře redukovaly počet charterových letů do přímořských letovisek z pěti destinací na dvě. Vypadla egyptská Hurgáda, tuniský Monastir a Heraklion na řeckém ostrovu Kréta.
Podle Černého musí cestující do těchto míst letět z Prahy. Z Karlových Varů budou letos nadále létat chartery pouze do turecké Antalye a na řecký ostrov Rhodos. O výpadků charterů do Egypta a na Krétu už vědělo letiště od konce roku 2008, rušení letů do Egypta bylo oznámeno asi před týdnem, řekl Černý. "Mělo se jednat o šňůru 19 letů. Znamená to pro nás ztrátu asi jeden milion korun. Při ročních výnosech přibližně 55 milionů korun to snad nebude tak dramatický výpadek," konstatoval Černý.
Od roku 2005 prošlo mezinárodní letiště v Karlových Varech třemi etapami modernizace a dostavby. Tou poslední bylo právě otevření nového terminálu. Celkové investice do letiště dosáhly přibližně 300 milionů korun. Více než polovinou z této částky přispěla Evropská unie ze svých rozvojových fondů, a také Norské finanční mechanismy. Kolem 130 milionů korun do modernizace vložil Karlovarský kraj a téměř 16 milionů korun investoval i provozovatel letiště, společnost Letiště Karlovy Vary.
V prvních dvou etapách byla rekonstruována vzletová a přistávací dráha pro dosažení vyšší únosnosti povrchu. Současně s touto etapou probíhala i druhá, která vyřešila modernizaci světelného zabezpečovacího zařízení. Díky těmto úpravám mohou na letišti přistávat letadla řady Boeing 737 nebo Airbus 320. Ve třetí etapě byla upravena stará hala, aby po vstupu Česka do schengenského prostoru odpovídala požadavků na odbavování cestujících. Tuto etapu završila stavba nového terminálu propojeného se starou halou.
Mezinárodní letiště Karlovarského kraje v Olšových Vratech hospodařilo loni se ziskem přes tři miliony korun. V porovnání s rokem 2007 je to o zhruba půl milionu korun víc. Bilance letiště se zlepšovala už druhý rok po sobě. V roce 2006 bylo ve ztrátě 1,8 milionu korun. Letos očekává vedení letiště zisk 3,8 milionu korun. Dominantní postavení mezi přepravci si udržují ČSA a ruský Aeroflot. Vedení letiště a kraje stále jedná o napojení na některá z velkých letišť v Německu, například ve Frankfurtu.