ČTÚ zahájil s O2 řízení kvůli obvolávání zákazníků konkurence

20.05.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. května (ČTK) - Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s Telefónikou O2 kvůli obvolávání zákazníků konkurence. Na nevyžádané hovory svým zákazníkům v minulém i letošním roce si stěžoval T-Mobile i Vodafone. ČTK to řekla mluvčí úřadu Dana Makrlíková. Vyjádření O2 ČTK shání.

Operátoři se na ČTÚ obrátili již loni v létě. Úřad pak začal marketingovou kampaň O2 šetřit a letos v květnu po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů zahájil správní řízení. "Podle podnětu společnosti T-Mobile a Vodafone se jednalo o masivní marketingovou kampaň společnosti Telefónica trvající od května 2008 nejméně do září 2008," uvedla Makrlíková.

Telefónikou najatá firma měla od loňského roku volat zákazníkům T-Mobilu a Vodafonu, kteří hodně telefonují do její sítě, a přesvědčovat je o výhodách přechodu k O2. Firma přitom údajně zneužívala údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí.

"Vzhledem k tomu, že na toto téma dostáváme hodně dotazů od našich zákazníků, zveřejnili jsme dnes na našich webových stránkách více informací a radu, co v dělat, pokud se do podobné situace dostanou," uvedl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

T-Mobile podle mluvčí Martiny Kemrové rovněž využívá při nabízení svých produktů služby třetích stran. Na konci minulého roku ale přijal opatření, která mají snížit počet stížností na prodejce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK