Operátoři se na ČTÚ obrátili již loni v létě. Úřad pak začal marketingovou kampaň O2 šetřit a letos v květnu po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů zahájil správní řízení. "Podle podnětu společnosti T-Mobile a Vodafone se jednalo o masivní marketingovou kampaň společnosti Telefónica trvající od května 2008 nejméně do září 2008," uvedla Makrlíková.
Telefónikou najatá firma měla od loňského roku volat zákazníkům T-Mobilu a Vodafonu, kteří hodně telefonují do její sítě, a přesvědčovat je o výhodách přechodu k O2. Firma přitom údajně zneužívala údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí.
"Vzhledem k tomu, že na toto téma dostáváme hodně dotazů od našich zákazníků, zveřejnili jsme dnes na našich webových stránkách více informací a radu, co v dělat, pokud se do podobné situace dostanou," uvedl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.
T-Mobile podle mluvčí Martiny Kemrové rovněž využívá při nabízení svých produktů služby třetích stran. Na konci minulého roku ale přijal opatření, která mají snížit počet stížností na prodejce.