"Objemy prodané na českém pivním trhu v uplynulém roce mírně poklesly, a naše prodeje nebyly výjimkou. I v této nestabilní době krize jsme si počínali dobře a zachovali zaměření na prémiové a dražší značky, které by měly pomoci zvýšit hodnotu celého českého pivního trhu," řekl generální ředitel Mike Short.
Čistý zisk ve finančním roce končícím 31. března 2009 firma neuvedla, za předchozí rok 2007/2008 činil 3,88 miliardy Kč. "V meziročním srovnání mírně poklesl vzhledem k jednorázovým daňovým úpravám z předcházejícího roku. Kvůli mimořádným daňovým položkám je daň neporovnatelná s minulým rokem," vysvětlil Mareček. Prazdroj je podle něj jedním z nejvýznamnějších plátců daní v ČR, loni zaplatil 4,4 miliardy korun.
Za posledních 12 měsíců investoval Prazdroj do rozvoje pivovarů 1,7 miliardy Kč. Od roku 2000 to bylo 16 miliard Kč.
Společnost prodala v roce 2008 v Česku a v zahraničí 10,7 milionu hektolitrů piva. Proti rekordnímu předloňskému roku šlo o dvouprocentní pokles, který způsobil zejména tříprocentní propad prodeje v ČR. V 56 zemích světa podnik uplatnil 2,79 milionu hl piv, meziročně o jedno procento více.
Domácí odbyt Prazdroje se meziročně snížil o tři procenta na 7,9 milionu hl piva. Příčinou jsou zejména nižší prodeje levných značek a některých výčepních piv. "Celý český pivní trh zaznamenal v porovnání s rekordním rokem 2007 mírný pokles. Předloni se na spotřebě velmi příznivě projevilo teplé počasí na jaře. Loni byl prodejně vynikající naopak konec roku," vysvětlil obchodní ředitel Jaromír Žáček. Podnik zdražil pivo loni v listopadu v průměru o čtyři procenta.