Podle Kocha by byl naopak bankrot podniku nejhorším scénářem. Stejný názor dnes vyjádřil také premiér spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko Jürgen Rüttgers. Dodal však, že vyhlášení bankrotu neočekává, ačkoli ho nemůže vyloučit.
Guttenberg nyní s dalšími vládními představiteli jedná o budoucnosti Opelu. Nabídku na převzetí podniku minulý týden předložili tři potenciální investoři, a to italský konkurent Fiat, kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna International ve spojení s ruskou bankou Sberbank a americká investiční skupina Ripplewood Holdings. Podle Guttenberga však mají všechny tři nabídky nedostatky.
Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25.000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii. Firma již dříve uvedla, že potřebuje pomoc zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů, aby se vyhnula uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors, která se v důsledku slabé poptávky dostala na pokraj bankrotu. GM se v rámci restrukturalizace plánuje zbavit některých svých značek, včetně Opelu.