CzechTourism dostal pokutu 90.000 korun za chybnou zakázku

25.05.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 25. května (ČTK) - Státní agentura pro rozvoj cestovního ruchu CzechTourism dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 90.000 korun. CzechTourism podle úřadu porušil zákon způsobem, jakým vybral firmy pro uspořádání a propagaci akce nazvané České dny v Číně. ČTK to dnes řekl místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký. Proti pokutě se může CzechTourism odvolat k předsedovi ÚOHS.

Podle ÚOHS CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou. Agentura po zájemcích požadovala, aby měly za sebou nejméně tři zakázky, v nichž by v některé z asijských zemí propagovala Českou republiku jako celek z hlediska cestovního ruchu. Právě požadavek na propagaci ČR jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující. Tendru se tak nemohly zúčastnit firmy, které v Asii propagovaly jen některý obor či instituci z ČR.

O tvrdosti podmínek svědčí podle úřadu i to, že do výběrového řízení se přihlásil pouze jediný uchazeč. Tomu navíc CzechTourism uznal reference o zakázkách, které stanovené podmínky nesplňovaly. "Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit," uvedl Rudolecký.

Pokud se CzechTourism proti pokutě odvolá, rozhodování v těchto případech trvá obvykle několik měsíců. Verdikt může vydat jen předseda ÚOHS. Dosavadní šéf úřadu Martin Pecina se ale stal ministrem vnitra. Kvůli možnému střetu zájmů antimonopolní úřad nejpozději do konce května opustí. O rozkladu tak bude rozhodovat s největší pravděpodobností až jeho nástupce. Na návrh vlády ho musí jmenovat prezident.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK