Firmě například vadí, že ministerstvo dopravy zvažuje dotování dálkových spojů Euro a InterCity, které na trase mezi Prahou a Ostravou provozují ČD. "Není tak jasné, jak bude vypadat nabídka dotovaných spojů za několik let a v takových podmínkách je těžké vytvářet jasný byznys plán," cituje server Schmidta. Firma již měla vybraného výrobce vlaku, několikrát také představila jeho vizualizaci.
Student Agency se tak namísto luxusních vlaků chce zaměřit na dopravu, kterou ze svých rozpočtů podporují kraje a stát. Do konce týdne odevzdá nabídku do soutěže na provoz osobních vlaků v Libereckém kraji, vedení dopravce sonduje možnosti vypsání tendrů také v dalších krajích.
Server míní, že ještě lukrativnější by pro soukromé dopravce bylo právě provozování dotovaných rychlíků. Ministerstvo dopravy u nich platí ve srovnání s kraji zhruba dvojnásobnou dotaci na jeden kilometr. "Regionální doprava je skutečně podfinancována. U dálkových vlaků ale není problém nasadit nové soupravy a přitom dostávat méně peněz, než ministerstvo nyní platí ČD," podotkl Schmidt.
Ministerstvo dopravy se však zatím k vypsání soutěže na provozování dálkových vlaků nechystá. Předchozí ministr Petr Bendl i současný Gustáv Slamečka podle ministerstva mají zájem, aby na železnici vstoupili konkurenti. Zatím se ale nedá říct, že by úřad vypsal tendry třeba už letos na podzim.
Ministerstvo naopak plánovalo uzavřít desetiletý kontrakt na provoz rychlíků s Českými drahami, aby dopravci umožnilo nakoupit modernější vlaky. Návrh smlouvy ale odmítlo ministerstvo financí.