"Obchodní výsledky v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší," uvedl generální ředitel Home Creditu Erich Čomor.
U splátkového prodeje zaznamenal Home Credit meziroční pokles o 43 procent, u hotovostních půjček o 29 procent. Češi v době krize nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny, upozornil Čomor.
V prvním čtvrtletí objemově nejvíce rostly kreditní karty. Zde měl Home Credit proti lednu až březnu 2008 téměř 38procentní růst. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než pět procent.
Obezřetný přístup klientů se prý odrazil v zájmu o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v letošním prvním čtvrtletí uzavřel nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nezaplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta. Objem nesplácených úvěrů v celkovém portfoliu stoupl mírně nad pět procent.
Home Credit v roce 2008 financoval nákupy svých klientů za 9,6 miliardy Kč. Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. Skupina je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a uskutečňuje strategické investice na trzích střední a východní Evropy a Asie.