"S novinkou chceme oslovit další spotřebitele, získat nové zákazníky a podporovat růst našich celkových prodejů," uvedl Boček. Podle průzkumů trhu se poptávka po "jedenáctkách" v ČR neustále zvyšuje. Prodej lahvového jedenáctistupňového piva v maloobchodu za poslední tři roky vzrostl z 270.000 hektolitrů (hl) na loňských 400.000 hl za rok.
"Jedenáctka je vlastně takový kompromis pro spotřebitele, pro kterého se zdá být desítka příliš slabá a dvanáctka příliš silná," podotkl Boček. Dodal, že značka Pardál je prioritně určená pro domácí trh, neboť segment jedenáctistupňového piva je fenomén hlavně v ČR.
Letos chce Budvar prodat 40.000 hl tohoto piva. Půllitrová láhev má stát 10,50 Kč. "K zákazníkům bude pivo distribuováno pouze v lahvích, a to v klasické přepravce a v multipacku s deseti lahvemi," vedoucí oddělení tuzemských prodejů Budvaru Martin Horejš
Na vyladění značky se stejně jako u výčepní desítky Pardál podíleli sami konzumenti. Pivovar sezval původní spolutvůrce a nově i jejich kamarády. Ti pak při řízených degustacích piva ladili jeho konečnou podobu. Celkem se do vývoje zapojilo 117 pijáků.
"Pivo Pardál je zásadně odlišné od piva Budvar. Hlavní rozdíl je v hořkosti, naše novinka má skoro o polovinu vyšší hořkost než výčepní Pardál a Budvar," uvedl výrobní technolog Budvaru Aleš Dvořák.
Budějovický Budvar dodal loni na trh 1,312 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,5 procenta víc. Pivovaru pomohli hlavně konzumenti v Česku, kde prodeje vzrostly skoro o deset procent. V exportu Budvar naopak jedno procento ztratil. Přesto v něm dosáhl druhého nejlepšího výsledku ve své historii.
Za první čtyři měsíce letošního roku vyrobil podnik 374.538 hektolitrů piva. To bylo sice meziročně o 1,6 procenta méně, tržby za toto období však oproti loňsku vzrostly o 2,28 procenta.