ČEZ plánuje vydat zhruba 12.000 poukázek, přičemž od 15. dubna do začátku tohoto týdne bylo tisícikorunové šrotovné podle Pavlíčka použito na nákup 8506 kusů bílé techniky. Zájem o šrotovné ČEZ je nyní podle Pavlíčka o něco nižší než na začátku akce v polovině dubna, kdy se denně s využitím šrotovného v průměru prodalo 275 až 280 kusů úsporných spotřebičů. "Čerpání se ale stále pohybuje kolem 200 kusů denně," uvedl Pavlíček. Při současném tempu a plánovaném počtu 12.000 poukázek by šrotovné ČEZ mohli lidé využívat ještě zhruba dva týdny.
Zákazníci ČEZ mohou slevu uplatnit pouze ve 29 prodejnách Datart a 190 obchodech sítě Euronics. Podmínkou je vrácení starého spotřebiče stejného druhu nebo potvrzení o jeho ekologické likvidaci a nákup úsporného výrobku. Příspěvek slouží na nákup spotřebičů z řad bílé techniky v energetické kategorii A+ a vyšší.
Na internetu lze ale stejné výrobky koupit mnohdy levněji než v kamenných prodejnách Datart a Euronics, a to i po odečtení tisícikorunové dotace. ČEZ výběr společností Datart a Euronics zdůvodnil tím, že mají hustou síť prodejen jak ve velkých městech, tak i v menších obcích. Cenový rozdíl mezi kamennými prodejnami a internetovými obchody podle Pavlíčka odpovídá vývoji na tuzemském trhu. Podotkl ovšem, že řada lidí stále nemá zkušenost s nákupem na internetu, ke kterému zejména starší obyvatelé mnohdy nemají ani přístup.
O šrotovací příspěvek ČEZ se mezitím začal zajímat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který zahájil šetření, zda ČEZ tímto opatřením nezneužívá své dominantní postavení na trhu. Rozhodnutí ČEZ spolupracovat pouze s prodejnami Datart a Euronics se nezamlouvá například obchodnímu řetězci Electro World.
Šrotovné se v Česku letos na jaře stalo populárním termínem. Vedle svého původního významu z automobilového průmyslu je šrotovné využíváno také k propagaci nejrůznějších služeb a výrobků. Odborníci to ale považují za krátkodobý jev.