Ústecká Centropol Energy otevře pobočku v Brně

31.05.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ústí nad Labem 31. května (ČTK) - Ústecká společnost Centropol Energy, která je dodavatelem elektrické energie, otevře v pondělí pobočku v Brně. Firma chce využít situaci na jihomoravském trhu s elektřinou po prohlášení konkurzu na majetek společnosti Moravia Energo a chce svou cenovou politikou konkurovat společnosti E.ON. ČTK to dnes sdělil obchodní ředitel Centropol Energy Lukáš Pokrupa.

"Vývoj kolem společnosti Moravia Energo i cenová politika největšího hráče na jihu Moravy, společnosti E.ON, nám usnadňuje rozšíření aktivit v tomto regionu," uvedl Pokrupa. E.ON, který je dominantním dodavatelem elektřiny pro jižní Moravu, totiž podle něj pro letošní rok zvýšil ceny nejrazantněji ze všech dodavatelů. Pokrupa tvrdí, že ceny Centropol Energy jsou tak výrazně nižší.

Obchodník s elektřinou Moravia Energo se po přerušení dodávek elektřiny od elektrárenské firmy ČEZ a po zrušení registrace k provádění obchodů na burze dostal do problémů a podal návrh na insolvenční řízení. Soud podnik po třech týdnech poslal do konkurzu. Věřitelé po třinecké firmě z impéria podnikatele Tomáše Chrenka požadují miliardy korun, s pohledávkou 1,5 miliardy Kč za ušlý zisk se přihlásil i ČEZ.

Nová pobočka Centropolu v Brně má především podpořit zákaznický servis. "V poslední době jsme totiž získali významné zákazníky z regionu. S dalšími potenciálními zákazníky dojednáváme podmínky," dodal Pokrupa.

Centropol Energy zdražil letos ceny elektrické energie pro koncové zákazníky o zhruba osm procent. Odběratelé ale podle Pokrupy ušetří v porovnání s tarify jednotlivých dominantních společností v závislosti na distribučních sazbách a typu zvoleného produktu za silovou elektřinu až osm procent.

Firma letos plánuje dodat elektřinu do 15.000 odběrných míst, tržby by měly přesáhnout miliardu korun.

Domácnosti si mohou zvolit svého dodavatele elektřiny od roku 2006, vedle tří velkých společností operuje na trhu několik menších firem. Obchodníci bojují o klienta rozdílnými cenami takzvané silové elektřiny, která tvoří přes polovinu celkových plateb, i rozsahem poskytovaných služeb. Například Chrenkova skupina nadále s elektřinou obchoduje prostřednictvím pražské firmy Bicorn.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK