Na dluhy státu vůči dodavatelským firmám dnes novináře upozornil náměstek moravskoslezského hejtmana Miroslav Novák (ČSSD). Podle něj stát navíc nutí dodavatelské firmy, aby si braly provozní úvěry a dálnici dál stavěly za své vlastní peníze, které jim budou později proplaceny. "Tím se vracíme k původnímu projektu, kdy někdo měl dálnici postavit za své a stát by ji následně hradil," uvedl Novák.
Ministerstvo dopravy přitom ještě dnes dopoledne jakékoliv dluhy vůči dodavatelským firmám striktně popřelo. "To, co je naplánováno v rozpočtu fondu dopravy pro letošní rok, fond řádně plní," řekl ČTK mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
Podle Vápeníkové se nevyrovnané závazky státu vůči dodavatelům mění každým dnem. K dnešnímu dni jsou nesplacené závazky po lhůtě splatnosti 1,5 miliardy korun. "Hledají se cesty tak, aby se to podařilo do konce letošního roku vyrovnat," uvedla Vápeníková.
Jednou z postižených společností je například ODS-Dopravní stavby Ostrava, které stát prostřednictvím ŘSD dluží podle tiskového mluvčího společnosti Jindřicha Vaňka několik set milionů korun. "Dohodli jsme se na způsobu úhrady. Dohodnutý scénář se zatím daří držet," uvedl Vaněk.
Ministr dopravy Gustáv Slamečka v pátek oznámil, že ukončení dálnice D47 se odsouvá minimálně na rok 2012, tedy o dva roky později než byl původní termín. Důvodem je nedostatek peněz ve fondu dopravy. Rozhodnutí ostře kritizují představitelé regionu z ODS i ČSSD.