dm drogerie chce v Česku zdvojnásobit svou síť prodejen

02.06.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 2. června (ČTK) - Drogistický řetězec dm drogerie markt chce v Česku zdvojnásobit svou současnou síť čítající 150 prodejen. Jenom do roka chce podle zakladatele řetězce Götze W. Wernera otevřít 20 nových obchodů. Píšou to Hospodářské noviny (HN) s tím, že posilovat chce také konkurence.

"V Česku vidíme spoustu bílých míst. Počet našich prodejen zde proto chceme zdvojnásobit," řekl Werner HN.

Posílit o deset nových prodejen chce ještě letos i drogerie Rossmann, přestože má podle posledních známých čísel z roku 2007 kumulovanou ztrátu 568,5 milionu korun a její majitelé v příloze poslední účetní závěrky vyjádřili pochybnosti o tom, zda je v činnosti schopna pokračovat.

Rozšiřovat se chce i síť Schlecker či společnost p.k. Solvent, která sdružuje více než 860 drogerií Teta či Family. "Určitě budeme síť rozšiřovat, přesná čísla ale nesdělujeme," řekl novinám Zdeněk Moravec z firmy p.k. Solvent.

Řetězec dm drogerie markt v hospodářském roce 2008, který skončil loni v září, zvýšil v Česku čistý zisk meziročně z 30,6 milionu korun na 116,7 milionu Kč. Řetězci loni v Česku vzrostly i tržby, a to meziročně o 749 milionů korun na 3,474 miliardy korun. Podle jednatele firmy Gerharda Fischera to byl rekordní rok.

Firma dm drogerie markt byla založena v roce 1992. Jejím stoprocentním vlastníkem je společnost dm Rakousko, která na konci posledního obchodního roku měla v Rakousku, ČR, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku 1012 drogistických prodejen. Obrat sítě dm drogerií předloni v těchto zemích vzrostl o více než 13 procent na 4,7 miliardy eur.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK