Pracovní místa v nových prodejnách obsadí především pokladníci, ale také vedoucí prodejen, lékárníci a personální pracovníci. V loňském roce Wal-Mart vytvořil 33.800 pracovních míst. Jeho růst od loňska oslabil, ale stále si na trhu zachovává pevnou pozici, neboť u amerických spotřebitelů vzrostla poptávka po cenově výhodném zboží. Mnozí navíc v současné době dávají přednost nákupu potravin v obchodě před návštěvou restaurací.
Ekonomická krize donutila Wal-Mart zaměřit se především na expanzi stávajících prodejen, uvedli jeho zástupci. Jiné maloobchody jako například Target nebo obchodní dům Macy's v minulých měsících ohlásily rozsáhlé propouštění, aby se vyrovnaly se současnou ekonomickou recesí.
Prodej maloobchodů v USA v dubnu klesl o 0,4 procenta, což je mnohem více, než analytici předpokládali. V pátek americká vláda oznámí nejnovější ukazatele nezaměstnanosti, podle prognóz zřejmě minulý měsíc přišlo v USA o práci dalších 500.000 lidí.