Silný růst prodeje v květnu a dubnu zčásti kompenzoval slabší výsledky ze začátku roku, které zapříčinila světová hospodářská krize. Za prvních pět měsíců roku se prodej snížil o 6,5 procenta na 36.678 vozů.
Největší zájem byl v květnu o automobily Škoda, jejichž prodej dosáhl 1690 vozů. Tržní podíl značky v období od ledna do května činil 15,64 procenta, což představuje meziroční pokles o zhruba čtyři procentní body. Druhé místo si udržel francouzský Peugeot s podílem 9,07 procenta, za kterým následovala jihokorejská Kia (8,52 procenta).
Stát prostřednictvím dvou vln šrotovného podpořil prodej více než 40.000 nových aut. Zájemci o nákup nového vozidla mohli dostat společně se slevou od prodejců maximálně 2000 eur (54.000 Kč), podmínkou pro získání tohoto bonusu bylo sešrotování starého auta.