Cena základního modelu je nižší, než odborníci očekávali. Nejčastější odhady se pohybovaly lehce pod 400.000 Kč. Yeti se už veřejnosti představil ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě, dnes měl v Brně premiéru pro tuzemské motoristy. Automobil se už vyrábí v závodu Škody v Kvasinách.
Přímými konkurenty 4,2 metru dlouhého auta by mohly být například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco Kia začíná na ceně 445.000 Kč, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí ještě 120.000 připlatit. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a větší základní výbavou.
Výrobce u Yetiho počítá s nabídkou dvou benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,8 litru s výkonem 77 respektive 118 kW a tří dieselových dvoulitrů, nově se systémem vstřikování common rail a výkonem od 81 do 125 kW. Všechny pohonné jednotky budou přeplňované turbodmychadlem. Silnější benzinový model a všechny naftové bude nabízet s pohonem všech kol, vozy se slabším zážehovým motorem a nejslabším naftovým agregátem také s náhonem na přední nápravu.
Yeti nese typické znaky automobilů Škoda. Pětidveřový vůz na sedmnáctipalcových kolech je snadno rozeznatelný díky výrazné přídi s charakteristickou maskou chladiče a robustní karoserií s širokými blatníky. Sedadla jsou oproti ostatním modelům výrobce umístěna výše. Zavazadlový prostor má objem až 1760 litrů. Jeho součástí je praktický upevňovací systém s posouvatelnými háčky a sítí.
Škoda dnes v Brně rovněž ve světové premiéře představila novou Octavii RS, Octavii RS Combi a Octavii Scout. Uvedení světových novinek v Brně podle Hurta dokládá to, jak je pro automobilku důležitý tuzemský trh. I když prodej za prvních pět měsíců podle Hurta klesl v Česku na zhruba 20.000 vozů, od dubna automobilka zaznamenává pozitivní trend. Projevuje se v růstu počtu objednávek. V zahraničí pomáhá prodeji menších modelů Škody, tedy zejména Fabii a Roomsteru, šrotovné, které znamenalo zvýšení objednávek v prvním čtvrtletí o více než čtvrtinu.