"Je to bezpečné a dobré letadlo," řekl agentuře Reuters ředitel letecké společnosti Singapore Airlines Chew Choon Seng. Jeho firma měla u výrobce, což je evropský koncern Airbus, ke konci března objednávku na 16 letadel A330-200 a na dalších 33 letadel jiného typového označení. "Neměli bychom činit unáhlené závěry, než bude ukončeno vyšetřování," dodal.
Letadlo Airbus A330-200 se vydalo z brazilského Ria de Janeiro do Paříže, kam ale nedoletělo. Stroj měl hned několik technických problémů, které se objevily ve velmi krátkých časových odstupech. Předcházela jim silná turbulence, do které se letadlo dostalo nad Atlantským oceánem kus od břehů Brazílie. Letadlo mělo na palubě 228 lidí, což z tragédie učinilo největší leteckou katastrofu od roku 2001.
Airbus mezitím vydal varování posádkám leteckých společností, aby dodržovaly standardní postup, jestliže budou mít podezření, že jim správně nefunguje ukazatel rychlosti. Z toho lze podle Reuters usuzovat, že by za tragédii mohly být zodpovědné technické problémy.
Airbus sám oznámil, že problémy s nesprávnými hodnotami na rychloměru zaznamenal u některých letadel A330 nedlouho před havárií. Aerolinkám potom údajně doporučil, aby vadnou část vyměnily.
Společnost Air France uvedla, že jako problém nedávno vyhodnotila i riziko tvorby námrazy na senzorech, které měří rychlost proudění vzduchu. Firma se prý chtěla s Airbusem dohodnout na výměně senzorů, Airbus ale její návrh odmítl. Air France začala s výměnou sama, protože nechtěla čekat, zda se s Airbusem dohodne. Aerolinky s výměnou začaly pět týdnů před havárií, a to právě u letadel, která zajišťují mezikontinentální lety.
Vyšetřovatelé za jednu z příčin havárie považují to, že senzory rychlosti proudění vzduchu u letu 447 mohly zamrznout. To mohlo být příčinou toho, že přístroje ukazovaly nesprávné hodnoty naměřené rychlosti, a na základě těchto nesprávných hodnot pak piloti nastavili letadlo na nebezpečně nízkou rychlost, když prolétávalo turbulencí a bouřkou, kterou provázely blesky.