Příliš dobře nevypadají ani vyhlídky na zbytek letošního roku. Kdy se odvětví letecké dopravy zcela zotaví ze současné krize, tak zřejmě ještě nějaký čas nebude možné říci. Lépe možná vypadá situace v nákladní letecké dopravě, jejíž pokles se zřejmě zastavil.
"Myslím, že tam už jsme narazili na dno," řekl agentuře Reuters ředitel jihokorejské společnosti Korean Air Čo Jang-ho. S růstem tohoto segmentu letecké dopravy se ale podle něj zřejmě nelze počítat dříve, než se zotaví poptávka ve Spojených státech. Korean Air je největším leteckým přepravcem nákladů.
Evropský výrobce letadel Airbus uvedl, že zatím nebude měnit plán prodeje na celý rok. Firma se tak bude držet prodejního cíle, který počítá s hrubými zakázkami na 300 letadel. Airbus ale přiznává, že teď bude o dost těžší zakázky také úspěšně realizovat. Výrobci letadel fungují tak, že si u nich aerolinky zadají předběžné zakázky, které pak mohou upravovat či zcela zrušit.
"Teď je všechno dost napjaté," řekl obchodní ředitel Airbusu John Leahy. "Očekáváme, že se trh zlepší a vyjednáváme další zakázky," dodal.
Slova zástupce Airbusu potvrzuje společnost International Lease Finance Corp (ILFC), která je největším světovým dodavatelem letadel na leasing. ILFC prý nyní jedná o nákupu letadel s Airbusem i jeho americkým rivalem Boeing, ale prý "za správnou cenu".
Výroční schůzka organizace IATA ale začala v pochmurné atmosféře. Je to teprve týden, co se nad Atlantikem blízko brazilských břehů zřítilo letadlo Airbus A330-200 letecké společnosti Air France. Příčiny havárie se zatím nepodařilo vysvětlit, existuje však podezření, že za katastrofu jsou zodpovědné technické problémy.