Krize se na chování zákazníků na internetu projevuje hlavně poklesem ceny průměrné objednávky. "Lidé kladou ještě větší důraz na cenu než dříve. Na druhou stranu právě hledání výhodné koupě přitahuje na internet nové zákazníky," uvedl Vetyška.
Stejně jako další odvětví čeká i internetové obchody v letošním roce konsolidace. "Je pravděpodobné, že díky ekonomické situaci budou odpadat menší hráči a naopak pozice některých lídrů trhu se bude nadále posilovat," dodal. Do problémů se letos dostal například jeden z nejstarších obchodů Vltava.cz, který je od května v platební neschopnosti.
Velcí internetoví obchodníci v současnosti investují do nových skladů a kamenných prodejen. Například Internet Mall uvedl začátkem března za Prahou do provozu distribuční centrum s plochou 6800 metrů čtverečních, které má zajistit dodání objednaného zboží do druhého dne. Alza.cz otevřela během února novou pobočku v Praze 5 v blízkosti metra Lužiny a o měsíc později další obchod v Plzni.
Největšími hráči na trhu jsou prodejce výpočetní techniky Alza.cz, internetový obchodní dům Kasa.cz nebo skupina obchodů Internet Mall.cz. Alza.cz vykázal za minulý rok tržby 3,2 miliardy korun a letos v prvním čtvrtletí rostl o třetinu na jednu miliardu korun.