Kohoutek loňský pokles prodeje jízdních kol přisoudil zejména počasí, které bylo pro cyklistiku méně příznivé než v roce 2007, kdy prodej kol meziročně výrazně vzrostl. Zhruba polovinu jízdních kol v Česku prodali nezávislí prodejci, zbývající část připadá na hypermarkety a specializované sportovní řetězce, které na tuzemském trhu posilují pozici.
Roční útraty Čechů za cyklistické zboží se pohybují v miliardách korun. V roce 2006, kdy bylo v Česku prodáno 350.000 jízdních kol, lidé jen za bicykly utratili zhruba 2,7 miliardy korun a další 1,8 miliardy korun za náhradní díly a příslušenství. V roce 2007 byly útraty ještě vyšší, protože počet prodaných kol vzrostl a lidé si navíc častěji pořizovali dražší modely. Loni naopak kvůli menší poptávce útraty za kola zřejmě klesly.
Nejprodávanějším typem jsou v Česku kola krosová a trekkingová, která tvoří zhruba polovinu z celkového množství. Druhou nejoblíbenější kategorií jsou kola horská se zhruba třetinovým podílem. Mezi nejprodávanější značky na tuzemském trhu patří Author, Merida, Kellys, GT, Trek či Giant.
Letos na jaře prodejci jízdních kol navzdory hospodářské krizi, kvůli které začali Češi šetřit, hlásili vysokou poptávku po bicyklech. Někteří z nich dokonce zaznamenali rekordní prodeje. V červnu ovšem někteří obchodníci registrovali oslabení poptávky, která je do značné míry závislá na počasí.
Libor Petřvalský ze společnosti PELL'S, která prodává stejnojmenná kola, ČTK řekl, že letos kvůli dlouhé zimě začala cyklistická sezona až na začátku dubna. Proti předchozím rokům tak odstartovala se zpožděním jednoho až dvou měsíců. "Nástup sezony však byl o to razantnější a měsíc duben je zcela rekordní v celé historii firmy," uvedl v květnu Petřvalský.
Lidé, kteří si letos chtějí pořídit nové kolo či různé cyklistické doplňky, budou ale muset mnohdy sáhnout do svých kapes hlouběji. Někteří prodejci kol a cyklistického vybavení totiž před nadcházející sezonou zvýšili původně plánované ceny. Důvodem je oslabující koruna, kvůli které podražilo cyklistické zboží dovážené ze zahraničí. Čeští dovozci loni objednávali kola v době, kdy byl dolar za 15,5 koruny, a na tomto kurzu postavili kalkulaci letošních ceníků. Letos v únoru se ale dolar prodával i za více než 22 korun.
Nejrozšířenějším sportem, kterému se lidé v České republice věnují, je podle průzkumu společnosti Median právě jízda na kole. Následuje plavání, pěší turistika a fotbal.