Meziroční vývoj tržeb podle statistiků ovlivnil mimo jiné nižší počet pracovních dní, což se promítlo do snížení prodeje nepotravinářského zboží o 2,3 procenta. Na vyšším nákupu potravin o 4,6 procenta se podepsaly velikonoční svátky, které v loňském roce připadly na březen.
Po očištění o sezónní vlivy, kalendářní a pracovní dny se tržby v maloobchodě v dubnu meziročně snížily o 1,7 procenta, v tom za pohonné hmoty o pět procent, za nepotravinářské zboží o 2,7 procenta. Za potraviny tržby meziročně vzrostly o jedno procento.
Oproti březnu se maloobchodní tržby po očištění zvýšily o 0,6 procenta, přičemž za potraviny se zvýšily o 2,2 procenta. Naopak za nepotravinářské zboží meziměsíčně klesly o 0,3 procenta.
Pokles tržeb v dubnu zaznamenal zejména maloobchod s počítačovým a komunikačním zařízením o 9,1 procenta, prodej přes internet o 7,6 procenta. Dále pak klesl prodej pohonných hmot o 5,1 procenta, potravin ve specializovaných prodejnách o 4,3 procenta, ostatních výrobků pro domácnost o 2,9 procenta a farmaceutického a zdravotnického zboží o 1,3 procenta.
Rostly naopak tržby za výrobky pro kulturu a rekreaci o 6,9 procenta, za zboží ve smíšených prodejnách o 5,4 procenta a za oděvy a obuv o 3,9 procenta.
Největší podíl na meziročním poklesu neočištěných tržeb měl prodej pohonných hmot, maloobchod s ostatními výrobky pro domácnost a počítačovým a komunikačním zařízením.