Celkem bylo v 28 zahrnutých zemích v květnu registrováno 1,270.195 nových vozů. Za prvních pět měsíců roku se tak evropský automobilový trh propadl o 13,9 procenta.
Růst v západní Evropě v květnu zaznamenaly Rakousko (4,8 procenta), Řecko (5,1), Francie (11,8) či Německo (39,7), v nichž se projevily dopady šrotovného. Naopak třeba ve Španělsku poklesly nové registrace o 38,7 procenta a v Británii o 24,8 procenta.
V nových členských zemí EU se množství nových registrací v květnu propadlo o 26 procent. Pouze Česko (o 20,5 procenta) a Slovensko (46,4 procenta) byly v růstu. Naopak například v Lotyšsku meziroční propad dosáhl více než 80 procent.
ACEA reprezentuje 15 významných evropských automobilek. Členy lobbistického sdružení jsou mimo jiné automobilky BMW, Fiat, PSA Peugeot Citroën, Volvo či Volkswagen, pod který spadá Škoda Auto.
Evropský automobilový průmysl je největší na světě. Vyrábí ročně přes 18 milionů aut, ale podle některých údajů jich prodává za rok jen 12 milionů. Odvětví zaměstnává přímo miliony lidí, řada dalších milionů působí v dodavatelských firmách.