Podle generálního ředitele Petra Sedláčka firma v minulých letech investovala výrazně méně, než potřebovala. Krátila investice do softwaru, počítačového vybavení, elektronických služeb, obnovy vozového parku, poboček i výchovy a vzdělávání lidí.
"Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro zaměstnance pošty," uvedl Sedláček.
Nová pobočka v nákupním centru Eden má ukázat směr, kterým se bude pošta ubírat v dalších letech. Má nový vzhled, přepážky nemají skla a jsou vybaveny moderní výpočetní technikou. Personál má nově navržené uniformy. Po vyhodnocení pilotního provozu a možných dílčích úpravách chce podnik nový vzhled použít i na dalších poštách.
Pošta v současnosti provozuje 3364 poboček. Do začátku minulého roku byla pošta rozdělená do sedmi odštěpných závodů, což se projevilo i na nejednotné podobě poboček. Do obnovy poboček a budování nových prostor pošta loni investovala kolem 150 milionů korun, na obnovu stejnokrojů pak kolem 72 milionů.
Pošta letos čeká výnosy kolem 20 miliard korun a zisk do 100 milionů korun. Proti minulým letům je plánovaný zisk výrazně nižší, což souvisí s nárůstem investic.