Poptávka po brigádách je každoročně nejvyšší v květnu a červnu a dále před Vánoci v říjnu a listopadu. Na začátku června meziroční pokles nabídky brigád na portálu Jobs.cz představoval 41 procent. Na portálu Prace.cz to pak bylo 43 procent, uvedl Ondřej Myslivečka ze společnosti LMC, která oba portály provozuje. Na začátku února přitom pokles na těchto portálech činil 23 procent, respektive 26 procent.
Rovněž marketingový ředitel pracovního portálu Monster.cz Jaroslav Macnar zaznamenal v červnu meziroční pokles přibližně o 40 procent. Nejhorší je situace v regionech, kde jsou k dispozici pouze desítky brigád. Například v Libereckém kraji nabízí portál Prace.cz pouze 28 brigád, v Pardubickém 30, v Moravskoslezském kraji 52 a ve Středočeském kraji 63.
Počet zájemců o brigády lze podle Jiřího Halbrštáta z personální agentury Manpower jen těžko odhadnout, protože uchazeči již do agentury nedocházejí, pokud předem nenajdou pozici na internetu.
Podle Macnara je největší zájem ze strany studentů o letní brigády v sezonním prodeji nebo ve službách spojených s letní rekreací. Manpower registruje největší zájem studentů o brigády v administrativě, protože tyto pozice umožňují "získat hodnotnou praxi během studia". V Praze je podle Myslivečky nejvíce nabídek v marketingu, a to zejména v telemarketingu. Brigádník si v call centru může průměrně vydělat kolem 100 korun za hodinu. Přibližně stejně si vydělají hostesky a účastníci komparsu.
Mezi nejvíce honorované brigády patří doučování, kdy se odměna pohybuje kolem 150 korun za hodinu. Pro studenty informačních technologií bývají zajímavé nabídky programování nebo webdesignu. Podle Marka Strieborného ze společnosti Axial Personnel Agency si mohou vydělat až 160 korun za hodinu.
V regionech jsou brigádnické mzdy nižší. Společnost Manpower nabízí v Libereckém kraji mzdy mezi 60 až 80 korunami za hodinu, v Ústeckém kraji průměrně o deset korun méně.