Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka lze vycházet ze zkušeností sousedního Slovenska, které zavedlo šrotovné na začátku letošního roku. "Průměrná cena osobního automobilu zakoupeného na Slovensku v rámci šrotovného činila po přepočtu zhruba 287.700 Kč. Průměrný příspěvek za obě vlny slovenského šrotovného činil po přepočtu 35.600 Kč," dodal.
Za cenu mezi 200.000 a 300.000 korunami se v tuzemsku prodává například Škoda Fabia, Hyundai i20, Kia Picanto nebo Fordy Fiesta a Ka. Na mnohé z těchto modelů se v současnosti musí čekat i několik měsíců, protože sklady vyprázdnilo šrotovné nabízené v okolních zemích, zejména v Německu a na Slovensku.
Předpokládaná maximální cena auta, na které se bude šrotovné vztahovat, by měla být podle Senátem schváleného návrhu 500.000 korun. "Dle mého názoru se prodejci budou snažit do stanového limitu 500.000 Kč dostat i některé modely nyní lehce nadlimitní," dodal Šípek.
Se zavedením šrotovného 30.000 korun v Česku se počítá nejdříve na podzim, spíše ale na přelomu roku. Bude mu muset předcházet nařízení vlády, jež určí termíny akce i částku, kterou stát na příspěvky vyčlení. Orientačně ministerstvo financí hovoří o maximálně 2,5 miliardy korun.
Popularity šrotovného využívají velké tuzemské autobazary. Po AAA Auto a Auto Esa přišel s nabídkou protiúčtu za dosluhující vůz až 50.000 korun bazar Auto Diskont.