Aerolinie si běžně uznávají výhody věrnostních programů v rámci leteckých aliancí, Lufthansa je členem Star Alliance. "Všechny výhody členství v našem programu mohou nyní jednoduše čerpat i klienti přepravců, kteří nejsou sdruženi ve Star Alliance," uvedla ředitelka Lufthansy v ČR Dörte Kleinová.
Ostatní aerolinie přistupují k akci Lufthansy opatrně. "Děkujeme Vám za dotaz, ale nepřísluší nám vyjadřovat se k marketingovým aktivitám jiných společností," uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková.
Ve věrnostním programu ČSA je nyní 400.000 klientů. ČSA a Lufthansa si přímo konkurují na trasách z Prahy do Mnichova, Düsseldorfu a Frankfurtu nad Mohanem, což jsou lety převážně využívané často létajícími byznysmeny.
Mimoalianční převádění mílí neumožňuje ani britská společnost British Airways, která patří do aliance Oneworld, nebo francouzsko-nizozemská Air France-KLM. AF-KLM je partnerem ČSA v alianci SkyTeam. "V tuto chvíli nevyvíjí AF-KLM v České republice žádnou srovnatelnou aktivitu," uvedla pro ČTK Dominique Freyssenedeová z firemní komunikace AF.
Všechny společnosti se nyní snaží své věrnostní programy více propagovat a rozšiřovat jejich nabídku. ČSA například nově nabídly možnost nákupu zájezdu u dceřiné cestovní kanceláře za nasbírané míle. British Airways zase mají speciální nabídku pro malé a střední firmy.
Držitelé zlatých či stříbrných karet mohou využívat například VIP salonky na letištích, jsou přednostně odbavování, mohou využívat různých slev nebo čas od času mají za naspořené míle letenku zdarma. Obvykle platí pravidlo, že čím častěji klient létá, tím více výhodám se těší.
V Evropě se největším věrnostním programem chlubí Lufthansa; celkem má 16 milionů členů, z toho v ČR 60.000.