Lufthansa se v Praze snaží získat věrné klienty konkurence

21.06.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 21. června (ČTK) - Německá letecká společnost Lufthansa se v době propadu poptávky po létání snaží přetáhnout stálé klienty konkurenčních aerolinek neobvyklým tahem. Českým držitelům věrnostních karet konkurenčních společností nabídla své karty stejné úrovně. Na věrnostní programy spoléhají v krizi i další velké aerolinie, z ČTK oslovených firem však převod "konkurenčních" mílí zatím žádná nenabízí.

Aerolinie si běžně uznávají výhody věrnostních programů v rámci leteckých aliancí, Lufthansa je členem Star Alliance. "Všechny výhody členství v našem programu mohou nyní jednoduše čerpat i klienti přepravců, kteří nejsou sdruženi ve Star Alliance," uvedla ředitelka Lufthansy v ČR Dörte Kleinová.

Ostatní aerolinie přistupují k akci Lufthansy opatrně. "Děkujeme Vám za dotaz, ale nepřísluší nám vyjadřovat se k marketingovým aktivitám jiných společností," uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková.

Ve věrnostním programu ČSA je nyní 400.000 klientů. ČSA a Lufthansa si přímo konkurují na trasách z Prahy do Mnichova, Düsseldorfu a Frankfurtu nad Mohanem, což jsou lety převážně využívané často létajícími byznysmeny.

Mimoalianční převádění mílí neumožňuje ani britská společnost British Airways, která patří do aliance Oneworld, nebo francouzsko-nizozemská Air France-KLM. AF-KLM je partnerem ČSA v alianci SkyTeam. "V tuto chvíli nevyvíjí AF-KLM v České republice žádnou srovnatelnou aktivitu," uvedla pro ČTK Dominique Freyssenedeová z firemní komunikace AF.

Všechny společnosti se nyní snaží své věrnostní programy více propagovat a rozšiřovat jejich nabídku. ČSA například nově nabídly možnost nákupu zájezdu u dceřiné cestovní kanceláře za nasbírané míle. British Airways zase mají speciální nabídku pro malé a střední firmy.

Držitelé zlatých či stříbrných karet mohou využívat například VIP salonky na letištích, jsou přednostně odbavování, mohou využívat různých slev nebo čas od času mají za naspořené míle letenku zdarma. Obvykle platí pravidlo, že čím častěji klient létá, tím více výhodám se těší.

V Evropě se největším věrnostním programem chlubí Lufthansa; celkem má 16 milionů členů, z toho v ČR 60.000.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK