Kromě představení letecké techniky a novinek v tomto odvětví je pařížský aerosalon tradičním místem střetnutí na poli obchodu dvou hlavních světových výrobců letadel - Airbusu a Boeingu. Objem objednávek podle očekávání hodně zaostával za minulými lety. Evropský Airbus každopádně Boeing jednoznačně převálcoval, když podepsal kontrakty na dodávku 58 letadel v hodnotě 6,4 miliardy dolarů zejména pro asijské a nízkonákladové letecké společnosti. Americký konkurent prodal pouze dva stroje za 153 milionů dolarů.
Prezident společnosti Airbus Tom Enders v pátek proto neztrácel optimismus ohledně "budoucnosti letectví". Také upozornil, že se firma přizpůsobuje globálním potřebám a poprvé začne vyrábět letadla mimo evropských kontinent, a to na nových výrobních linkách v Číně.
Český výrobce letecké techniky Aero Vodochody získal na pařížském aerosalonu dvě velké zakázky. S belgickou společností SONACA bude vyvíjet a následně i vyrábět část křídla pro zcela nový typ civilního letounu typu C kanadského Bombardieru pro 100 až 150 osob. Jeho dceřiná společnost Technometra Radotín pak bude dodávat podsestavy pro hlavní podvozky letounu Airbus A320 francouzské společnosti Messier-Dowty.
Hodnota prvního kontraktu by mohla dosáhnout až 400 milionů USD (7,7 miliardy Kč). Technometra Radotín ocenila druhou zakázku na stovky milionů korun.
Organizátoři aerosalonu očekávali účast zhruba 300.000 návštěvníků, z toho polovinu z oboru. Veletrhu se zúčastnilo kolem 2000 vystavovatelů, což je zhruba stejný počet jako v roce 2007, kdy se akce ve Francii uskutečnila naposledy.
Řada aerolinek a hlavních výrobců sice kvůli finančním problémům omezila na přehlídce počet svých exponátů, to ale podle organizátorů vykompenzoval rekordní počet menších společností, kterých byl kolem 1500.
Veřejnost tradičně nejvíce lákala vystavená letadla a vrtulníky používaná v současnosti, ale také tři desítky vzácných historické exponáty.
Podle Mezinárodního sdružení pro leteckou přepravu (IATA) prodělají světové aerolinky letos dohromady devět miliard dolarů (asi 171 miliard korun). To je téměř dvojnásobně horší výsledek, než experti původně předpokládali. Letecké společnosti přivedly do finančních problémů především nízká spotřebitelská důvěra a vysoké ceny ropy. V důsledku toho omezují aerolinky osobní i nákladní dopravu.