Do projektu, který ČEZ poprvé představil minulý týden, chce společnost investovat přibližně půl miliardy korun. Rozšíření elektromobilů ale nebude jednoduché, protože se potýkají s řadou potíží. Jejich hlavním technickým problémem je nedostatečná kapacita baterií a jejich klesající účinnost v čase. V budoucnu bude třeba zvýšit dojezdovou vzdálenost vozidel a rychlost dobíjení vozidla. Dnes vystačí baterie průměrně na 100 kilometrů.
Podle generálního ředitele společnosti ČEZ Martina Romana je rozvoj elektromobilů zajímavý ze dvou důvodů: elektrická auta jsou šetrná k životnímu prostředí a projekt je "ekonomicky smysluplný". Noční nabíjení elektromobilů totiž přispěje k vyrovnání distribuční sítě a bude částečně řešit problém skladování elektřiny. Podle Martina Cmírala z firmy ČEZ budou například moci zákazníci čerpat levnější noční elektřinu uskladněnou v autě na jiné potřeby, pokud automobil nebudou potřebovat.
Cílem pilotních projektů v Praze a Ostravě je podle Romana příprava infrastruktury nezbytné k masivnímu rozšíření elektromobilů. Cmíral odhaduje, že pokud bude v České republice v provozu jeden milion automobilů poháněných elektřinou, které ujedou průměrně 200.000 km za rok, zvýší se spotřeba elektřiny přibližně o 13 TWh. Podle Cmírala to ale nebude důvodem výstavby dalších zdrojů, protože tuto dodatečnou poptávku pokryjí úspory energie. Cmíral odhaduje, že na českých silnicích bude v provozu milion elektromobilů nejdříve za 15 let.
Zástupci ČEZ dnes předali první elektromobil do užívání společnosti Sue Ryder poskytující péči seniorům.