Tyto firmy se podle průzkumu v souvislosti s finanční krizí v ČR nejvíce obávají nižší poptávky po zboží a službách (30 procent), poklesu obratu (24 procent), poklesu zisku (22 procent) a nejasné budoucnosti firmy (devět procent).
Podniky proto začaly více kontrolovat náklady, dělá to 63 procent z nich, zvýšily aktivity v prodeji (49 procent), zastavily přijímání nových zaměstnanců (42 procent), snížily investice (39 procent), zmírnily náklady na marketing a komunikaci (28 procent), náklady na benefity a zaměstnanecké výhody (25 procent), propustily zaměstnance (18 procent) nebo změnily strukturu financování (14 procent).
Zástupci malých a středních podniků nepociťují nižší ochotu bank poskytovat úvěry, ale zaznamenali nebo očekávají jejich obezřetnější přístup v prověřování klientů, uvedla marketingová ředitelka CitiBusiness Hana Stuchlíková. Informace o bankách čerpají hlavně ze své osobní zkušenosti, blízkých známých či obchodních partnerů.