"Žebříček analyzuje mezinárodní výdaje, rozdíly ve výdajích na hlavu v jednotlivých zemích, maloobchodní nabídku v jednotlivých městských centrech a vliv konkurenčních mimoměstských obchodních center všech hlavních evropských destinací," sdělila dnes ČTK společnost Jones Lang LaSalle.
Praha na žebříčku nejlepších měst pro maloobchod předběhla například Lyon, Amsterodam, Kolín nad Rýnem, Brusel či Manchester. Umístění Prahy na 13. místě podle ředitelky maloobchodu pro střední a východní Evropu společnosti Jones Lang LaSalle Beatrice Mouton není překvapivé vzhledem k tomu, že Praha patří mezi turisticky atraktivní destinace a z hlediska maloobchodu má dobře uspořádané centrum.
"Unikátní rozvržení města umožnilo vznik hlavní obchodní třídy podél ulice Na Příkopě a na Václavském náměstí. Domovem luxusních značek jako jsou Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill a Hugo Boss se stala ulice Pařížská," podotkla.
Střední a východní Evropa ale představuje pouhých deset procent z 50 nejatraktivnějších evropských měst, což prý svědčí o tom, že navzdory boomu ve výstavbě obchodních ploch tato města ještě stále zaostávají za městy západní Evropy co se týče nabídky maloobchodních prostor.
"Tuto omezenou nabídka retailu lze vysvětlit trendy ve výstavbě, které jsou zakořeněny v 90. letech, kdy se převážně stavěla obchodní centra v lokalitách mimo center měst," stojí ve zprávě, podle které svoji roli sehrály i nižší spotřebitelské výdaje ve střední a východní Evropě. Zatímco ve spádové oblasti Londýna činí spotřebitelské výdaje bezmála 6,2 miliardy eur, tak v Praze je tento ukazatel přibližně poloviční.