Projekt má kromě nových míst přidat k českému hrubému domácímu produktu za stejnou dobu 126 miliard korun. "Nové pracovní příležitosti vzniknou ve stavebních firmách a u jejich dodavatelů, v návazných výrobách a ve službách a po spuštění ranveje také přímo na Letišti Praha," uvedl člen národní ekonomické rady vlády Sedláček. Ve středních Čechách má vzniknout necelých 6000 míst, v Praze více než 4000.
Sedláčkův kolega zase hovořil o takzvaných multiplikačních efektech. Kvalitní letiště prý fungují jako urychlovače vývoje ekonomiky, zlepšují podnikatelské prostředí a podporují cestovní ruch. Jako příklad dal Zahradník Brusel, kde kolem silnice na letiště sídlí řada nadnárodních firem.
Termín zprovoznění dráhy se odhaduje na léta 2013 až 2014. Proti dráze se staví některá občanská sdružení, podle kterých dráha zatíží okolní obce větším hlukem.