U zrodu jednoho z předních maloobchodních řetězců na světě stáli dva společníci, Michael Marks a Tom Spencer, jejichž jména nese ve svém názvu dodnes. Marks & Spencer se vyznačuje širokou nabídkou vysoce kvalitního zboží pro celou rodinu za přijatelné ceny včetně výrobků Fairtrade a Organic. U svých produktů využívá nejmodernější technologické inovace. Pro svůj přístup k životnímu prostředí a celé společnosti se řadí ke světovým lídrům ve společenské zodpovědnosti firem. Do České republiky britský maloobchodní řetězec Marks & Spencer vstoupil v roce 1996. V současné době v ČR provozuje 15 prodejen a v regionu střední a východní Evropy nadále expanduje.
Příběh značky Marks & Spencer začal v roce 1884, kdy židovský imigrant z tehdejšího tzv. Ruského Polska Michael Marks, zahájil své podnikáním na tržnici v britském městě Leeds. Jelikož neuměl příliš dobře anglicky, rozhodl se na svůj stánek připevnit ceduli s nápisem: „Neptejte se na cenu, všechno stojí 1 penny.“ Jeho know-how tak spočívalo v prodeji kvalitních výrobků za výhodnou cenu. Jelikož podnikatelské ambice Michaela Markse byly velké, rozhodl se v roce 1894 oslovit Toma Spencera, aby se stal jeho společníkem. Od této chvíle se datuje historie jednoho z nejrozšířenějších a nejúspěšnějších řetězců, jehož pobočky dnes najdeme po celém světě.
Marks & Spencer v České republice
Mezinárodní řetězec Marks & Spencer do České republiky vstoupil v roce 1996, kdy v Praze otevřel svůj první obchod v Nákupní galerii Myslbek. Od té doby rozšířil své působení celkem do 8 měst republiky. Celkově bychom napočítali 15 prodejen, z toho sedm v Praze.
„Marks & Spencer je bezpochyby značka, která myslí na budoucnost. Těší nás, že můžeme již třináctým rokem našim zákazníkům v České republice nabízet špičkovou kvalitu, vysoký standard služeb a tím i zprostředkovávat filozofii tohoto britského řetězce. Marks & Spencer například jako první obchodní řetězec uvedl na svých produktech datum spotřeby, a to ještě před uzákoněním tohoto značení. Unikátnost či výjimečnost provází každý výrobek Marks & Spencer, technologické inovace našich produktů jsou toho důkazem. A činíme i něco navíc - naše kosmetika není testovaná na zvířatech, zavázali jsme se být Obchodem bez kožešin, podporujeme koncept Fair Trade. Jen pár těchto faktů jasně ukazuje v čem, kromě vysoké kvality produktů, spočívá jedinečnost naší značky," uvedla regionální marketingová manažerka Marks & Spencer Czech Republic a.s. Renata Fišerová.