"Podle názoru nezávislé Arbitrážní komise se jedná o porušení ustanovení, kde se říká, že reklama nesmí obsahovat nic, co by hrubým a nepochybným způsobem uráželo. náboženské cítění spotřebitelů. Dále reklama porušila ustanovení o tom, že 'reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority'," uvedl Šťastný.
Dodal, že za veřejnou autoritu jsou pokládáni například politici nebo představitelé odborných medicínských a jiných společností, i kdyby oni sami se svým působením v reklamě souhlasili.
Provozovatel laviček vidí ovšem celou věc jinak. "Na této reklamě nic neetického neshledávám," vyjádřil se Dušan Harok z firmy AD-NET. Podle něj se však už nyní pracuje na nápravě. "Jakmile klient dodá nové podklady pro tisk plakátů, pošleme je tiskárně. Vytištění a výlep pak potrvá asi pět až sedm dní," dodal Harok.
Jeho slova potvrdil i Vojtěch Králík z Consumer-HealthCare-Products. "Reklama bude, na žádost RPR, během několika dní stažena. Náklady spojené se změnou kampaně však budou nemalé," uvedl Králík.
Pokud by firmy radu neuposlechly, hrozil by jim rozhodovací proces Arbitrážní komise, která by tak mohla uznat reklamu jako neetickou oficiálně. Peněžní pokuta jim však nehrozí, jelikož podle Šťastného na to nemá RPR právo. "Věřím však, že dojde ke včasné nápravě, jelikož zadavatelé a šiřitelé této reklamy se k ní sami zavázali," dodal Šťastný.