Podle mluvčího ministerstva dopravy (MD) Karla Hanzelky tři firmy o schůzku samy požádaly a ministr jim vyhověl. "Šlo o první oťukávací schůzku, kde jsme si vymezili své postoje a dopravci nám ukázali svou prezentaci," potvrdil listu Hanzelka s tím, že bližší informace zveřejní, až skončí "frmol kvůli povodním". Zatím počítá s tím, že by to mohlo být v pátek.
Bavili jsme se o dalším postupu otevírání železnice, součástí dohody je ale i to, že výsledky zatím nebudeme veřejně komunikovat, potvrdil listu obchodní ředitel RegioJet Jiří Schmidt. Poznamenal, že od ministra jde o vstřícný krok a MD ocenilo, že Student Agency přišla s vlastními konkrétními návrhy.
Brněnská firma podnikatele Radima Jančury totiž před dvěma týdny podala nabídku na provozování většiny českých rychlíků. Slibuje nové vlaky, nižší ceny a za své služby bude chtít ze státní pokladny méně peněz, než nyní dostávají ČD, které by jinak státní zakázku od MD automaticky dostaly. Teď by čistě teoreticky mělo MD zvažovat vypsání výběrového řízení. Přestože Slamečka v médiích po svém jmenování hovořil o prospěšnosti konkurence na železnici, po konkrétní nabídce nezazněl z ministerstva žádný výrok o tom, že by se o rychlíky mohli utkat i konkurenti ČD, uvedl deník.
Schůzky s dopravci, kteří budou pravděpodobně hlavními zájemci o provozování českých rychlíků, mají pokračovat v druhé polovině července. Dopravci na první schůzce dostali "domácí úkoly", aby se jednání mohla posunout dál.
"S Veolií a Arrivou jsme již před měsícem psali na ministerstvo společný dopis, abychom zabránili podepsání desetileté smlouvy s Českými drahami," vysvětlil vznik trojky Jančura. Vzhledem k tomu, že Student Agency jedná v kooperaci s francouzským Keolisem, prezentují tři největší evropské soukromé dopravce, napsaly dnešní HN.