"V současné době pracujeme na dokončení typových zkoušek, zahájili jsme zkušební provoz bez cestujících. Schválením nového typu trolejbusu rozšíří Škodovka své výrobkové portfolio v oboru trolejbusů," uvedl ředitel divize Pohony a trolejbusy Škody Electric Karel Majer.
Podle obchodního manažera Radka Kapra bude firma dodávat trolejbusy do Jihlavy průběžně až do roku 2011. Nový vůz má několik nových technických řešení. "Díky odlišné konstrukci podvozkové části bylo například možné použít menší trakční motor o dostatečném výkonu 160 kilowattů a mohli jsme lépe uspořádat interiér," doplnil Kapr.
Nízkopodlažní vozidlo se třemi dvoudílnými dveřmi s možností ovládání cestujícími ve stanici pojme 102 lidí, z toho 34 sedících. Podlaha má protismykové provedení a na přání zákazníka je vůz vybaven výklopnou nájezdovou plošinou pro hůře pohyblivé lidi, dětské kočárky a invalidní vozíky. "Skloněním pravé strany vozidla ve stanici, tak zvaným kneelingem, se sníží nástupní hrana podlahy, což zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování," popsal Novák.
Pohon vozu řídí mikropočítačový řídicí regulátor, který je vybavený zařízením pro záznam poruch a mimořádných stavů pohonu a lze jím nastavit optimální jízdní parametry. Trolejbus je mimo jiné vybaven také signalizací nebezpečného dotykového napětí na karoserii.