"Současný zákazník se orientuje na nízké ceny a výhodné nákupy, ale zároveň podle průzkumů neslevuje ze svých dalších nároků na celkové prostředí. Stejně důležité je pro něj vhodné uspořádání a jasné barevné označení, které mu pomáhá v rychlé orientaci v prodejně," uvedl Kytýr.
Prvních 15 supermarketů Albert společnost Ahold nyní modernizuje v Olomouckém kraji, poté budou podle Kytýra následovat další regiony. "Změny se týkají především vnitřního uspořádání prodejen. Modernizace se vždy uskuteční během jedné noci a nijak se nedotkne samotného provozu a otevírací doby prodejen," uvedl Kytýr.
Ahold letos v Česku ve dvou vlnách zavřel celkem 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova. Prvních 15 prodejen přestalo fungovat 1. června a zbývajících šest 1. července. Další obchody firma zavírat neplánuje.
Loni Ahold podle odhadu společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vykázal v Česku tržby 44 miliard korun a mezi deseti největšími obchodníky byl třetí. Nejvíce v roce 2008 v tuzemsku utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl německé obchodní skupiny Schwarz (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun).