Výraz Family Inn používají obecně v přívlastku hotely na celém světě, ve kterých se mají cítit dobře rodiny s dětmi i bezdětní manželé.
Vzorem nové franšízy má být Orea hotel Bílý hořec v Harrachově. "Franšíza Family Inn nebude otázkou designu, ale otázkou řízení. Není dobré, aby byly hotely unifikované, každý má mít svou atmosféru. Unifikovaná ale musí být kvalita služeb," řekl HN generální ředitel Orea Hotels a prezident české hotelové asociace Pavel Hlinka.
Franšíza je pro poskytovatele výhodná, protože bez investic do nákupu nového hotelu rozšíří svou ubytovací kapacitu a za své know-how inkasuje poplatky.
Výši poplatku za franšízu Hlinka zatím neuvedl. Podle ředitele pražského čtyřhvězdičkového hotelu Perla Tomáše Startla se ve světě poplatky pohybují od pěti do sedmi procent tržeb za ubytování. Díky napojení na velký rezervační systém ale získá franšízant až o deset procent více zákazníků a navíc může i o deset procent zvýšit ceny. Franšíza se podle něj vyplatí pro menší bezejmenné hotely. "Ale hotel na dobrém místě s vlastním know-how by vytvořením franšízy svou jedinečnost rozmělnil," řekl HN.
Family Inn nebude první franšízou v tuzemské hotelové branži. Samotná firma Orea Hotels má fungující franšízu Orea, která zahrnuje 25 hotelů s 6000 lůžek. Podobně funguje franšíza EuroAtentur Hotels&Travel, její síť má 24 hotelů.