Slíbil také, že podnik bude výdělečný a splatí vládní půjčky rychleji, než musí. Zhruba 50 miliard dolarů chce GM splatit státu před termínem, kterým je rok 2015. Henderson vyjádřil také vděk za to, že koncern dostal druhou šanci.
Ve čtvrtek vstoupilo v platnost rozhodnutí konkurzního soudu, které automobilce umožnilo převést většinu aktiv na nově vytvořeného nástupce. Koncern dnes opustil banrotový režim, když podepsal dokumenty o tomto převodu.
Podnik se teď více soustředí na zákazníky, slíbil Henderson. GM proto bude spolupracovat i s aukční síní eBay kvůli lidem, kteří si chtějí přes internet pořídit auto z druhé ruky. Henderson dodal, že podnik bude vyrábět více aut a nákladních vozů, než spotřebitelé žádají, a že je bude uvádět na trh rychleji než v minulosti.
Podle agentury AP se automobilka chystá zrušit dalších 4000 pracovních míst. Henderson uvedl, že počet lidí v managementu klesne o 450 lidí, tedy o 35 procent. GM nyní po celém světě zaměstnává 235.000 lidí, z toho 88.000 ve Spojených státech.
Automobilka vyhlásila bankrot na začátku června s tím, že chce z bankrotového režimu vystoupit asi do 90 dnů. Nová GM bude menší a v první fázi bude jejím hlavním majitelem americká vláda. Ta poskytla nejvíce peněz na záchranu firmy, za což teď získá asi dvoutřetinový podíl. V zájmu vlády je ale zůstat v roli majitele co nejkratší dobu.
GM loni hospodařila se ztrátou 30,9 miliardy dolarů a předloni prodělala dokonce 43,3 miliardy dolarů. Celosvětová poptávka po autech je nyní slabá, protože světová finanční krize zpomalila ekonomiku, ztížila přístup k úvěrům a snížila spotřebitelskou důvěru. Americké automobilky navíc již dříve zasáhl odklon zájmu spotřebitelů od velkých vozů s vysokou spotřebou.
Společnost GM v loňském roce přišla o pozici největší světové automobilky podle objemu prodeje. O prvenství ji připravil japonský konkurent Toyota Motor. GM vládla světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století.