"Je potřeba šest měsíců počkat, aby se nám stihli přihlásit všichni poškození klienti cestovní kanceláře. Pak vyhodnotíme veškeré škody a vyčíslíme pojistné plnění pro každého jednotlivce," vysvětlila mluvčí.
Pojišťovna se podle ní snaží poškozeným lidem vyjít vstříc, proto je nechává nahlásit škody v předstihu, to znamená ještě před vyhlášením úpadku cestovní kanceláře.
"Pokud majitel kanceláře dodá cestovní smlouvy všech poškozených klientů, bude možné lidem vyplatit peníze dříve než za šest měsíců. V tuto chvíli to ale nemůžeme zaručit," řekla ČTK Bílá s tím, že pojišťovna zatím žádný takový seznam nedostala.
Cestovní kancelář RETUR je od pátku v insolvenčním řízení. Návrh na jeho zahájení podala k soudu pracovnice kanceláře, která nedostala svůj plat. RETUR zrušil všechny své zájezdy, které zaplatilo až několik stovek klientů. Na webových stránkách se jim omlouvá s tím, že mu obchodní partner zablokoval na účtu peníze určené k odbavení smluvených zájezdů.
Podle dostupných informací sídlila cestovní kancelář původně v Břeclavi, naposledy v Ostravě. Prodávala zájezdy hlavně do Bulharska. Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury měla loni asi 1500 klientů. Letos v květnu ji původní majitelé prodali Lukáši Hlavenkovi, který podle obchodního rejstříku figuruje jako jednatel ve třech desítkách firem. Značná část z nich je v likvidaci. S asociací, klienty ani pojišťovnou RETUR téměř, nebo vůbec nekomunikuje.